The best camping near
Cornville, MAINE

107 Reviews124 Campgrounds
Camping Maine Cornville

This map requires WebGL

Please update your web browser or enable WebGL to view the map.

Troubleshooting Info
EXPLORE
The Dyrt App

The #1 Camping App

Camp with confidence with the highest-ranked camping app for both iOS and Android. Search more than 1 million listings, reviews, and tips for campsites across the U.S.

Enter your phone number to get the app.

The Dyrt App The #1 Camping App
Most Recent Cornville Camping Reviews
Peaceful and simple.

Unique. Simple. Funky. Peaceful. Our favorite spot neat Acadia without the congestion. ❤️

Mt blue

Needs some updating. Overall quiet even when it was full. Outhouses could use some attention. The rest is very good. Scenic great staff.

2 1/2 Stars

Spent a week end of July. Good weather with nice breezes on a hill. Amenities a little old and tired but staff friendly and pretty quiet at night. Campsite was clean, tight to moderately spaced…a few sites have more space and nice. Small kids fishing pond, couple of small older playgrounds, dog walking area. Just outside of Bangor….

Very pretty

Very pretty location. If you eat, breath and live off atvs, this is the place for you. They were continuously driving around and past the campsite all day, making it a bit hard to relax when you are a non atv owner.

Otherwise its a great location, right next to the canyon you can swim in. Wasn't close enough to hear the stream at night in the wilderness sites. Dog friendly and everyone seemed to obey the rules. Very clean bathrooms that were conveniently located.

Clean with lots to do

We only stayed here one night but many around us were here for a week and much, much longer. It’s got a nice pool, clean showers, and access to trails around. If you’re looking for something secluded this is not it, but it’s a nice place.

Great for familys

Wonderful water access. Cabins, RVs and tents all welcome. Clean facilities and a nice store making it so you don't have to leave! Staff does a very good job at planned activities to keep children entertained.

Great amenities, friendly staff

Nice large, level site with water and electric hookups. Large, clean shared bathrooms with good water pressure.

Loads of amenities - general store with basic supplies, tons of activities for kids, pool, atv trail access and walking trails.

Was here in the fall. Campground was quiet and there were no crowds for the bathroom. Very enjoyable.

Gorgeous, Well Maintained, Close to MANY Amazing Hikes

These camp grounds are excellent. Grounds were fairly unpopulated so we had first pick and no neighbors! But I could see the sites being less private if it were a busy weekend. Walking trails through and around the grounds featuring a Nature Center, amphitheater, boat launch, and swimming beach on Lake Webb. I really enjoyed swimming, the water was clear and the beach was decently shallow. Canoe & boat rentals available too. Many primitive ground toilets that are kept very clean as well as a facility with hot showers and flushing toilets (but in my family we call that cheating). Potable water & camp dish washing stations sprinkled throughout also. Super close to many incredible day hikes such as, Tumbledown & Mt. Blue. We checked in for 3 nights and ended up staying for 5 because we were enjoying it so much! All of the sites are heavily wooded and occupied by the most amazing spectrum of songbirds, woodpeckers, and owls. Every site also provides a picnic table & a great stone-backed fire ring with a grill gate. Great design makes it so your fire light doesn't disturb your neighbors. I can't wait to return!

Stay away from this unscrupulous campground

I have stayed at over 30 KOAs across the country. I am extremely familiar with the brand, and with their policies. While most campgrounds are individually owned and operated, they all abide by common policies and practices of the franchise for consistency of customer experience. Whenever I have experienced a deviation from these policies, the campground management is very forthcoming with their individual exceptions to the brand’s policies. If you camp with the chain, you know that the National Cancellation Policy for tent and RV sites is cancel prior to 4:00pm 48 hours prior to your stay for a refund of your first night’s deposit paid less a$10 cancellation fee. I booked a site at the Bucksport/Fort Knox KOA campground in May for a stay on Sunday, July 5, 2020 via the KOA app. I reviewed the cancellation guidelines button which was the standard National Cancellation Policy terms I was familiar with from many previous stays with the chain. It became apparent to us in early June that our summer travel plans to Eastern Canada were not going to be possible because of the closed US/Canadian border as well as interprovincial border restriction in Canada due to the COVID19 Global Pandemic. On June 5th, I called around to the various KOA properties we had reserved for this now unfortunately impossible trip. I was met with various responses from the different KOA campgrounds from we are waiving the cancellation penalty due to COVID19; to we are retaining the$10 cancellation fee on your account in hopes you will join us next summer and will apply it to your future stay; to we are sorry you won’t be able to visit us this summer and will refund your deposit less the$10 cancellation fee. Only at this horrid campground from this disgusting owner did I receive the response that“your deposit is non refundable”. When I expressed that this was completely unacceptable and demanded to know on what grounds they refused to refund the deposit, they claimed it was a“holiday week”. Now, this cancellation was requested a full 30 days prior to our reserved stay, no where on the website or in the cancellation policy does it state what dates are non refundable holiday weeks for this campground, the United States Federal Holiday of Independence Day is celebrated on July 3rd this year- which is the prior week, and their holiday weekend event festivities that are listed on their website are for July 3-5. If I am checking in at the check in time after the holiday weekend, and their holiday festivities end at checkout time on July 5th, why is the week following a holiday week considered a holiday? If you want to consider it a holiday, why do you not make the effort to modify the cancellation terms on your website to state this? How does a cancellation made 30 days prior to stay not give you ample time to resell the space? Why do you think you don’t need to follow the franchise wide national cancellation policy? Why do you have no understanding that my travel was impossible due to closed borders during a global health pandemic? Finally why are you in a position of customer service in the hospitality industry? These are all simple questions, to which“your deposit is non refundable” is just NOT an acceptable answer. Please, I implore you, take you business elsewhere! Maybe to those other very understanding KOA Campgrounds in the area who were so considerate and helpful when I cancelled my stay 30 days out.

Back again and just as good

Back for the second year in a row. Weather was amazing, sun sets were unmatched and fishing was on point. Again bring what you need with you as this campground is well out of the way.